Keletas patarimų siekiantiems kokybiško miego

Pilnaverčiam poilsiui yra būtinas kokybiškas miegas. Dažnu atveju yra sudėtinga pagerinti miego kokybę, jei ši problema yra įsisenėjusi. Tačiau yra keletas metodų, kaip padėti jūsų miegui remiantis žmogaus fiziologija.

JŪSŲ MIEGAS IR SVEIKATA

8/30/2021

1.       Vėsi miegamojo temperatūra

Prieš pat užmiegant, žmogaus kūno temperatūra truputį nukrenta. Taip organizmas pasiruošia pasinerti į poilsio būseną, atsipalaiduoti ir taupyti energiją. Kambaryje esant vėsesnei temperatūrai, kūnui bus lengviau pasinerti į miegą.

2.       Prietema kambaryje

Miego hormono melatonino gamyba organizme įsibėgėja nakties metu. Patekęs į tamsią aplinką, organizmas supranta, jog atėjo laikas poilsiui. Dėl šios priežasties verta investuoti į storesnes naktines užuolaidas ar bent į akių kaukę.

3.       Miego ciklas

Svarbus miego aspektas yra miego ciklai. REM (Angl. Rapid Eye Movement) ir NREM (Angl. Non-Rapid Eye Movement) ciklai keičiasi nakties metu ir sudaro ,,miego grafiką“. NREM miego metu kūnas palaipsniui pasineria į poilsį, tuo pačiu vyksta intensyvūs augimo bei gijimo procesai, stiprinama imuninė sistema. REM stadijoje sapnuojama, o smegenys atskirsto svarbius ir mažiau svarbius prisiminimus, įsisavina informaciją.

Kuo tai svarbu? Žmogus geriausiai jaučiasi pabudęs iš NREM 1-osios fazės, nes jos metu miegas yra mažiausiai gilus. Miego ciklai kinta kas 90-120 min, pagal tai galima spręsti, kada atsikėlus bus jaučiamasi daugiausiai pailsėjus. Ne visad daugiau miego leidžia jaustis geriau išsimiegojus!

Internete galite rasti miego ciklų skaičiuoklių, kurios padės jums atrasti optimalų miegojimo intervalą.

4.       Režimo palaikymas

Turbūt jau žinote, jog norint pasiekti rezultatų, reikia įdėti pastangų. Su miegu taip pat – siekiant kokybiško poilsio svarbu palaikyti tam tikrą rėžimą. Einant miegoti ir keliantis panašiu laiku kasdien organizmas įpranta prie tokio ritmo. Prieš tai minėtas melatoninas pradeda gamintis dar net neatsigulus į lovą, todėl jau susiruošus miegoti yra lengviau užmigti, o atėjus laikui keltis kūnas jau būna pats tam pasiruošęs.

Žinoma, režimo palaikymas dienos metu irgi prisideda prie geros savijautos. Reguliarūs valgymo, aktyvumo ir poilsio laikai prisideda prie kokybiško viso kūno poilsio dienos pabaigoje.

5.       Natūralūs produktai (CBD)

Nepadėjus prieš tai  minėtiems metodams, visad galite išbandyti CBD produkciją. CBD sąveika su žmogaus kūnu leidžia pastarajam lengviau užmigti, kadangi kūnas ir dienos metu būna labiau atsipalaidavęs.

Jau atlikti CBD sąveikos su miego problemomis tyrimai leidžia teigti galimą medžiagos naudą su įvairiais rimtais miego sutrikimais. Galima daryti išvadą, jog CBD padeda ir su kasdienybėje užklumpančiomis miego problemos dėl savo sąveikos su žmogaus kūno sistemomis.